Gdy najbardziej rentowna dla nas lokalizacja gabinetu stomatologicznego została już wybrana, najwyższy czas, by kupić lub wynająć lokal. Choć wybór jest dość spory, trzeba dostosować go do określonych wymogów.
Metraż
Przede wszystkim gabinet musi liczyć minimum 15-8 m2. Na tym obszarze nie może zabraknąć przebieralni liczącej ok. 2m2, poczekalni dla pacjentów i minimum dwóch toalet – jednej dla personelu, drugiej dla pacjentów. W przypadku większych wymiarów trzeba pamiętać także o recepcji oraz pomieszczeniu socjalnym.
Udogodnienia dla niepełnosprawnych i bezpieczeństwo
W miarę możliwości gabinet powinien być przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Jeśli znajduje się na piętrze, nie może zabraknąć windy oraz podjazdów, a w toaletach – specjalnych uchwytów. Podłoga natomiast musi być antypoślizgowa, odporna na powstawanie plam oraz nie wchłaniać wody.
Ściany
Kolor ścian również nie jest zupełnie bez znaczenia. Warto postawić na ciepłe barwy, które pozytywnie wpływają na samopoczucie i uspokajają. Pacjent czuje się wówczas bezpieczniej i bardziej komfortowo niż w otoczeniu chłodnych odcieni. Te mogą kojarzyć się z pobytem w szpitalu, co zwykle nie należy do przyjemnych doświadczeń. Najodpowiedniejsze będą ściany błękitne, zielone, fioletowy lub żółte. Dobrą alternatywę stanową również kolorowe meble na tle jasnych ścian, które doskonale ożywią wnętrze.
Meble
Materiał z jakiego zostały wykonane meble stomatologiczne musi być trwały i zabezpieczony przed działaniem silnych środków chemicznych. Szczególną uwagę należy zwrócić na mocowanie szafek. Mogą stykać się z podłogą nóżkami lub kółkami. Jednak najlepszym rozwiązaniem jest ich podwieszenie, co znacząco ułatwia utrzymanie w gabinecie niezbędnej sterylności.
Sanepid
Każdy nowo otwierany zakład musi przejść także kontrolę Sanepidu. Ten etap spędza sen z powiek niemal każdego przedsiębiorcy, ponieważ bez względu na branżę – taka kontrola musi się odbyć. Wytyczne ww. instytucji są bardzo rygorystyczne i nie łatwo je spełnić, jednak konieczne jest ich przestrzeganie. Sprawdzane są: warunki sanitarnohigieniczne, zabezpieczenia przeciwpożarowe oraz przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy.
Pozdrawiamy, Acerys.pl