• Stylowa recepcja – czyli jak zrobić dobre pierwsze wrażenie w gabinecie stomatologicznym

    Dlaczego tak ważne jest, aby zadbać o prawidłowy wystrój recepcji? To właśnie na tej podstawie pacjenci tworzą opinię na temat odwiedzanego miejsca. Warto poświęcić więc nieco czasu na dopracowanie wnętrza, aby zarówno pracownicy, jak i goście gabinetu czuli się w nim komfortowo. Jak tego dokonać? Poniżej kilka praktycznych podpowiedzi.

    dsc_1598

    Gdy liczy się wrażenie

    Wygląd recepcji, poczekalni oraz samego gabinetu jest niezwykle istotny dla pacjenta. To właśnie na tej podstawie oceni, czy warto wybrać właśnie tego lekarza oraz czy wróci po pierwszej wizycie. Recepcja powinna pasować do wystroju przestrzeni, a także świadczyć o wysokim profesjonalizmie oraz estetyce gabinetu – zwłaszcza, jeśli jest to gabinet stomatologiczny.

    Dlaczego? Nie jest tajemnicą, że większa część społeczeństwa nie przepada za wizytami tego typu, stąd też warto zadbać o ich dobre samopoczucie jeszcze przed przeglądem dentystycznym :)

    Podczas planowania przestrzeni zwróć uwagę na właściwie dobrane oświetlenie, kolory ścian i praktyczne dodatki wystroju wnętrz – takie jak krzesła, kanapy czy stoliki. Postaw na funkcjonalność, ale nie zapominaj o tym, aby wyróżnić się spośród innych. Daj się zapamiętać, pozostaw doskonałe wrażenie, a ciekawą aranżacją zachęć pacjentów do kolejnych odwiedzin.

    Elegancka wizytówka

    Najważniejszym elementem wystroju jest lada recepcyjna, która pełni rolę reprezentacyjną. To właśnie w tym miejscu wita się pacjentów oraz przekazuje im istotne informacje. Pomyśl o niej jak o dobrze zaprojektowanej wizytówce. Ale nie zapominaj, że recepcja to również miejsce pracy, dlatego przestrzeń powinna być nie tylko estetyczna, ale także funkcjonalna. Zatroszcz się o odpowiednią ilość miejsca dla recepcjonisty, a zarazem sprytnie ukryj stosy dokumentów za eleganckim frontem.

    Komfortowe oczekiwanie

    Drugą, równie istotną przestrzenią, jest poczekalnia. Pacjenci powinni czuć się w niej przede wszystkim komfortowo, zwłaszcza w oczekiwaniu na wizytę. Niech wnętrze stanie się zatem przestronne, aby osoby odwiedzające gabinet nie musiały siedzieć zbyt blisko siebie.

    Elementem odciągającym uwagę od zbliżającej się wizyty będzie stolik z prasą – koniecznie aktualną, estetycznie ułożoną i różnorodną. Na nim nie powinno zabraknąć eleganckiej karafki z wodą oraz równo ułożonych szklanek. Jeśli wolisz praktyczniejsze rozwiązania, w pobliżu siedzisk ustaw dystrybutor z wodą.

    Trudno wyobrazić sobie stylową recepcję bez dodatków: eleganckiej lampy przy ladzie, roślin w wysokich donicach czy minimalistycznych krajobrazów. Na ścianach powinny zagościć również zdobyte dyplomy i wyróżnienia, co z pewnością nie umknie uwadze oczekujących na wizytę pacjentów.